Vastgoedbeheer

Vastgoedbeheer

Bij CEUSTERS is uw vastgoedbeheer in goede handen dankzij onze expertise en 80 jaar ervaring. CEUSTERS beheert een uitgebreide portfolio van eigendommen (winkelvastgoed, kantoren, magazijnen, gemengde projecten, ...) in België en Nederland voor diverse partijen met een focus op institutionele beleggers en organiseert dit vanuit 4 business units waarin diverse diensten worden aangeboden:

Portefeuillebeheer

Financieel beheer

Het opvragen van huurinkomsten, gemeenschappelijke kosten en eventuele andere lasten, het voorbereiden, aanschrijven en innen van achterstallige betalingen, kredietcontrole, verrekenen van kosten en rekeningen, ….

Administratief & juridisch beheer

Beheer van alle relevante aspecten van de huurovereenkomst en relevante rapporten, de coördinatie van alle mogelijke juridische kwesties met betrekking tot onroerend goed, periodieke overzichten, enz. Hiervoor beschikt CEUSTERS over ReX, een zelf ontwikkelde specifieke software op maat voor het financieel, administratief  en juridisch beheer. Deze kan gebruikt worden voor de jaarlijkse begrotingen en budgetopvolging, verhuuraanvragen, afrekening van eventuele kosten, diverse financiële rapporten en algemene managementrapporten.

Shopping center beheer

Ontwikkeling en implementatie van een commercieel, actief en dynamisch beheer gericht op het optimaliseren van de marktpositie van het winkelcentrum. Dit heeft betrekking op: de algemene en dagelijkse werking van het winkelcentrum, marketing, PR, organisatie van evenementen, het uitvoerend beheer, de eventuele begeleiding van de handelaars(vereniging),  ...

Parkbeheer

Gespecialiseerd beleid gericht op het duurzaam en kosteneffectief beheren van retail parken, bedrijventerreinen, gemengde parken, leisure parks, enz.

Vermogensbeheer (Asset management)

Het ontwikkelen van strategieën met betrekking tot aankoop en verkoop, het onderzoeken en uitwerken van mogelijkheden, de ontwikkeling van een langetermijnvisie en het uitwerken van een langetermijnplan teneinde de rentabiliteit te optimaliseren.

Due diligence

Grondige analyse van de technische (en eventueel juridische of commerciële) staat van vastgoed in functie van koop of verkoop.

Beheer mede-eigendom

Syndicusdiensten

Het naleven van de wettelijke bepalingen van het beheer en van de mede-eigendom zoals uiteengezet en geformuleerd in het Burgerlijk Wetboek.

Financieel beheer

Het opvragen van huurinkomsten, gemeenschappelijke kosten en eventuele andere lasten, het voorbereiden, aanschrijven en innen van achterstallige betalingen, kredietcontrole, verrekenen van kosten en rekeningen, ….

Administratief & juridisch beheer

Beheer van alle relevante aspecten van de huurovereenkomst en relevante rapporten, de coördinatie van alle mogelijke juridische kwesties met betrekking tot onroerend goed, periodieke overzichten, enz. Hiervoor beschikt CEUSTERS over ReX, een zelf ontwikkelde specifieke software op maat voor het financieel, administratief  en juridisch beheer. Deze kan gebruikt worden voor de jaarlijkse begrotingen en budgetopvolging, verhuuraanvragen, afrekening van eventuele kosten, diverse financiële rapporten en algemene managementrapporten.

Advies vastgoedbeheer (Real estate management advice)

CEUSTERS biedt advies op maat met betrekking tot de planning, uitvoering en coördinatie van alle nieuwe projecten of wijzigingen/uitbreidingen van bestaande concepten.

Vermogensbeheer (Asset management)

Het ontwikkelen van strategieën met betrekking tot aankoop en verkoop, het onderzoeken en uitwerken van mogelijkheden, de ontwikkeling van een langetermijnvisie en het uitwerken van een langetermijnplan teneinde de rentabiliteit te optimaliseren.

Consultancy & Research

Marktanalyse

De researchafdeling van CEUSTERS verzamelt informatie over de commerciële vastgoedsector. Deze afdeling analyseert de huidige en toekomstige trends en maakt belangrijke analyses en statistieken over de industriële sector. Op maat gemaakte marktonderzoeksrapporten maken het mogelijk om het dagelijks beheer van onroerend goed te optimaliseren.

Due diligence

Grondige analyse van de technische (en eventueel juridische of commerciële) staat van vastgoed in functie van koop of verkoop.

Technisch beheer

Onderhoud, coördinatie en controle van alle structurele, technische en infrastructurele aspecten van de gebouwen. Het opmaken en permanent aanpassen van onderhoudsprognoses op korte, middellange en lange termijn.

Project management

Coördinatie van de belangrijkste aanpassingen en renovaties om een optimale conditie van het pand te waarborgen.

Gebouwbeheer & facilitair management

Financieel beheer

Het opvragen van huurinkomsten, gemeenschappelijke kosten en eventuele andere lasten, het voorbereiden, aanschrijven en innen van achterstallige betalingen, kredietcontrole, verrekenen van kosten en rekeningen, ….

Administratief & juridisch beheer

Beheer van alle relevante aspecten van de huurovereenkomst en relevante rapporten, de coördinatie van alle mogelijke juridische kwesties met betrekking tot onroerend goed, periodieke overzichten, enz. Hiervoor beschikt CEUSTERS over ReX, een zelf ontwikkelde specifieke software op maat voor het financieel, administratief  en juridisch beheer. Deze kan gebruikt worden voor de jaarlijkse begrotingen en budgetopvolging, verhuuraanvragen, afrekening van eventuele kosten, diverse financiële rapporten en algemene managementrapporten.

Technisch beheer

Onderhoud, coördinatie en controle van alle structurele, technische en infrastructurele aspecten van de gebouwen. Het opmaken en permanent aanpassen van onderhoudsprognoses op korte, middellange en lange termijn.

Parkbeheer

Gespecialiseerd beleid gericht op het duurzaam en kosteneffectief beheren van retail parken, bedrijventerreinen, gemengde parken, leisure parks, enz.

Project management

Coördinatie van de belangrijkste aanpassingen en renovaties om een optimale conditie van het pand te waarborgen.

Pilotage

Coördinatie en de opvolging van het geheel van de inbouwwerken van de aannemers van de diverse huurders.

Due diligence

Grondige analyse van de technische (en eventueel juridische of commerciële) staat van vastgoed in functie van koop of verkoop.

Neem contact op met ons

IT

ReX (Real estate eXcellence) is een op maat gemaakte en intern ontwikkelde IT-toepassing voor het financieel beheer van vastgoed. ReX is geschreven in het Microsoft .NET-framework en in open ECMA-standaarden zodat het naadloos aansluit op toepassingen in verschillende programmeertalen.  

Rex is internet-based, zodat de gegevens in real time en continu kunnen worden bekeken met uiteraard een beveiligde toegang voor interne en externe gebruikers inclusief rechten per gebruiker en per project. 

Processen en workflows zijn maximaal geautomatiseerd en lopen stap voor stap dus uiterst gebruiksvriendelijk. ReX genereert automatisch huurdersfacturen die vervolgens elektronisch worden verstuurd. Andere voordelen zijn automatische indexering en het versturen van herinneringen. Beheerders kunnen facturen ook elektronisch goedkeuren.

Met ReX kunnen gebruikers te allen tijde hun kosten in de gaten houden, zoals uitgaven voor servicekosten, marketing of onroerendgoedbelasting. Ook geïntegreerd in REX: raadplegen van huurschema's met inbegrip van einddata, opzegdata, huurverlengingen en -vernieuwingen, budgetbewaking, servicekosten, verkooplogboeken, voorspelde verhuuropbrengsten enz. 

Ook het boekhoudsysteem Wings kan rechtstreeks vanuit ReX worden geraadpleegd. Via Microsoft Power BI worden tal van rapporten  aangeleverd vanuit ReX. CEUSTERS maakt ook gebruik van de Planon-servicedesk, de toonaangevende en innovatieve software voor vastgoed- en faciliteitenbeheer. Het ticketsysteem draagt bij aan meetbare verbeteringen, zoals betere kwaliteit, lagere kosten, meer efficiëntie en een hogere klanttevredenheid.

Vraag meer info over REX

Vastgoedbeheer facts & figures

Algemeen

150+

projecten in beheer

59

medewerkers op afdeling property management

1.8

million m2

projecten in beheer

2300+

huurders

100+

klanten

300+

million

huurinkomsten

Marktaandeel

36.7 %

Retail (#1 in België)

12.4 %

Industrie & logistiek (#4 in België)

4.5 %

Kantoren (#7 in België)

13.8 %

Overall (#2 in België)

Bron: Expertise-media

Verdeling portefeuille

50,8 %

Retail

20,0 %

Kantoren

4,1 %

Andere (gemengd, residentieel, ...)

25,1 %

Magazijnen

Klantenportefeuille

  • AEW
  • AG Real Estate
  • AXA REIM
  • CBRE GI
  • Fico
  • Green Real Estate
  • Growners
  • IKEA
  • IOK
  • Iret Development
  • Jeni
  • Pertinea
  • Portus Retail
  • Primonial
  • QRS
  • Quest for Property
  • Redevco
  • RVMr
  • Union Investment

Top 10 retailprojecten

Vastgoed in beheer

  • Retail
  • Kantoren
  • Magazijnen
  • Andere (gemengd, residentieel, hotels, ...)
  • Stand-alone units
Kaart van België met locaties van vastgoed in beheer