29 januari 2019 in
Property Management

Wijnegem opent 240 m² groot walhalla voor mannen

Grootste man cave in een winkelcentrum ooit biedt merken unieke kans om mannen producten te laten testen en beleven.

Wijnegem opent 240 m² groot walhalla voor mannen

Woensdag 2 januari 2019 — Bij de start van de nieuwe wintersolden opent Wijnegem de deuren van de grootste man cave ooit in shoppingland. ‘The Hub’ is liefst 240 m² groot en is onder andere uitgerust met biljarttafels, gameconsoles, reuze tv’s en een zes meter lange bar met bier en cocktails. Je kan er ook optredens bijwonen, kranten lezen, je smartphone opladen, een feestje bouwen of gewoon uitrusten in een comfortabele sofa. Nergens ter wereld vind je een shoppingcentrum met een groter walhalla voor mannen. Voor merken is ‘The Hub’ een uitzonderlijk activatieplatform geworden, waar ze de unieke kans krijgen om mannen een heel jaar lang producten te laten testen en beleven.

Het is een bekend fenomeen: mannen die in de gangen van het shoppingcentrum trouw op hun partners wachten tot ook zij hun keuze hebben gemaakt in het aanbod. Aangezien bijna zes op de tien bezoekers in Wijnegem minstens drie uur doorbrengen in het winkelcentrum, kan die wachttijd dus soms al eens oplopen. En dat is ook de eigenaars van Wijnegem, de ‘moeder aller Belgische winkelcentra’, niet ontgaan.

“Binnenkort krijgen deze wachtende ‘hubbies’ hun eigen stek in het shoppingcenter: ‘The Hub’. In dit walhalla voor mannen kunnen ze de tijd op een leuke en aangename manier doden. Aan alles is gedacht: biljart, kickertafels, darts, de nodige kranten en tijdschriften, gaming en live sport op tv. Geen vergeten hoekje, dus, maar een échte man cave die naam waardig.”

Katrien Geysen, Shopping Center Manager

Grootste ter wereld

‘The Hub’ is, voor zover Wijnegem kon nagaan, meteen ook ’s werelds grootste man cave in een shoppingcentrum. In het buitenland vind je her en der wel man caves in winkelcentra, maar nergens van deze omvang.

“‘The Hub’ krijgt een heel jaar lang een plaats in een unit op het gelijkvloers van ons shopping center. Je zal er de komende maanden sportuitzendingen kunnen bekijken, bier proeven, deelnemen aan een gaming competitie, en nog veel meer. Wie wil, kan er ook zélf een feestje organiseren. Het wordt dus een échte belevingsplek.”

Katrien Geysen, Shopping Center Manager

Uniek activatieplatform

‘The Hub’ is een initiatief van Wijnegem - Shop Eat Enjoy, in co-creatie met merken waaronder Duvel, Coca-Cola, Philips, Proximus, Game Mania, Thissen Biljarts en Cosy House. Het hele jaar door zijn er ook opportuniteiten voor ad-hoc activaties van andere merken die een extra beleving brengen voor de bezoekers van de man cave.

“‘The Hub’ is een uitzonderlijk activatieplatform, waar merken een heel jaar door de unieke kans krijgen om grote groepen mannen kennis te laten maken met hun producten, ze uit te testen en te beleven: Experience Marketing 2.0. Nergens in België vind je momenteel een platform van deze omvang. Wij geloven sterk dat we met innovaties als deze, klanten en merken op een prettige manier kunnen samenbrengen en tegelijk de winkelervaring in Wijnegem nog kunnen verbeteren.”

Katrien Geysen, Shopping Center Manager

‘The Hub’ zal vanaf 3 januari alle dagen open zijn van 9 tot 20 uur en op vrijdagen tot 21 uur.